Foto: Statens vegvesen.no
- Vi har hatt med tre svært solide leverandører i konkurransen om denne totalentreprisen. Etter at alle kriterier ble summert opp, sto Skanska på topp, forteller prosjektleder May Bente Hiim Sindre.
Rangeringen endte slik:
• Skanska/ Aas-Jakobsen med tilbudssum 3022 millioner
• Implenia/ Multiconsult med tilbudssum 3076 millioner
• AF Gruppen/ Norconsult med tilbudssum 3984 millioner
Arbeidsfellesskapet Salini/Pizzarotti var også kvalifisert til å
delta, men kom ikke med blant de tre utvalgte som gikk videre til
konkurransefasen.
Kontrakten skal signeres mandag 30. november.
- Etter at kontrakten er signert skal vi gjennomføre samhandling med Skanska. Når den er gjennomført er klarsignalet gitt, og arbeidene kan begynne, forklarer Hiim Sindre.
Tilbudene ble vurdert mot fire tildelingskriterier; organisering og nøkkelpersonell, gjennomføring av oppdraget, fremdrift og anleggets kvalitet. Det ble en jevn konkurranse om å gi beste tilbud.
- Alle deltakerne i konkurransen leverte meget gode og gjennomarbeidet tilbud med gode løsninger, sier Rolf Johansen i Statens vegvesen, som har ledet arbeidet med konkurransegrunnlag og anskaffelsen.
Les hele saken på: www.vegvesen.no
- Arbeidet vil starte opp i 2021.
- Det er forventet at prosjektet står ferdig innen sommeren
2025.
- Mer om denne
delstrekningen og hele prosjektet E16 Sandvika - Skaret - Høgkastet
her.